Žáci 6. tříd se v uplynulých dnech zúčastnili dvou minimálních preventivních programů, které se zaměřily na důležitá témata spojená s dospíváním, duševním zdravím a zdravým životním stylem.
První program byl věnován well-beingu – tedy celkové pohodě, spokojenosti a vyrovnanosti. Děti si prostřednictvím her a diskusí uvědomovaly, co všechno ovlivňuje jejich náladu, jak pečovat o své duševní zdraví a jak důležitá je vzájemná podpora ve třídním kolektivu.
Druhý, více prožitkově zaměřený program, se věnoval tématům závislostí, vlivu party, sebepoškozování, mezilidským vztahům i nadměrnému trávení času u počítače a mobilu. Žáci se aktivně zapojili do modelových situací, ve kterých hledali způsoby, jak zvládat tlak vrstevníků, jak se rozhodovat zodpovědně a jak trávit volný čas smysluplněji.
Oba programy přinesly dětem nejen nové poznatky, ale i příležitost otevřeně mluvit o věcech, které se jich týkají. Cílem bylo podpořit jejich zdravé sebevědomí, kritické myšlení a schopnost dělat bezpečná a zralá rozhodnutí.