Drobečková navigace

Úvod > Aktuality > Zájezd do Velké Británie

Zájezd do Velké Británie

15. 5. 2023 večer jsme odjeli na poznávací zájezd do Velké Británie. První zastávkou na cestě byl však Amsterdam. Z noční plavby na trajektu jsme byli trochu nervózní, nakonec se nám plavba velmi líbila. Při cestě z Anglie do Skotska nás čekalo několik zajímavých zastávek. Ve čtvrtek jsme poznávali město Edinburgh. Prošli jsme si královský hrad. Někteří se těšili na nákupy suvenýrů a obchody Primemark a Poundland, jiní si plně vychutnali památky a podívali se do Národní galerie a Akademie moderního umění, někdo si odpočinul v parku a formou pikniku snědl oběd od hostitelské rodiny. Později odpoledne jsme vyšli na kopec Calton a pokochali se výhledy. Den jsme zakončili na pláži. A teď už hurá na večeři. Pátek patřil poznávání skotské přírody. Na cestu nás vyprovodili hlavy bájných kelpií a pak už nás čekaly hory a jezera. V Sobotu jsme navštívili univerzitní městečko St. Andrews, kde studovali princ William a Kate. Odtud jsme odjeli k městu Stirling, nad nímž ční památník a rozhledna skotského národního hrdiny Williama Wallace. Následoval přesun do města na nákupy, kde jsme se soustředili na potraviny, protože další den ráno jsme se vydali se na cestu zpět. Cestou ze Skotska jsme navštívili hrad Alnwick známý z prvních filmů o Harrym Potterovi. Později odpoledne nás čekalo nalodění a plavba do Evropy. V pondělí už pouze cesta autobusem a příjezd v ranních hodinách.