Drobečková navigace

Úvod > Aktuality > Virtuální realita ve výuce

Virtuální realita ve výuce



V průběhu měsíce února zažili někteří žáci druhého stupně netradiční hodiny zeměpisu, informatiky a přírodopisu, ve kterých se seznamovali s virtuální realitou. Větší část žáků se s touto moderní technologií potkala úplně poprvé. Nejdříve jsme naše kroky směřovali k seznámení se základním ovládáním.

V druhé části hodin si žáci vyzkoušeli aplikaci WR 3D od firmy WRDATACENTRUM. V hodinách zeměpisu si v dané aplikaci ověřili své znalosti, které mají o evropských státech.  Vyzkoušeli si skládat evropské státy jako puzzle, kdy své mozkové závity namáhali při určování jednotlivých evropských států podle tvaru území. Asi nejvíce je potrápila jihovýchodní Evropa. Zjistili, že to není tak úplně jednoduché. Dobře se bavili při určování států podle vlajek. Potom si vyzkoušeli své znalosti o Itálii a Francii. Zde je zaujaly národní pokrmy a rovněž i fotografie zajímavých a turisticky atraktivních míst. V hodinách přírodopisu si starší žáci vyzkoušeli poskládat lidskou kostru a správně přiřadit názvy jednotlivých kostí. Mladší žáci zopakovali znalosti týkající se živočišné a rostlinné buňky.

Brýle pro virtuální realitu a aplikace od firmy WRDATACENTRUM slouží jako efektivní nástroj k aktivizaci, rozvoji motoriky, rovnováhy, koordinaci oko – ruka a prostorové orientaci. Zatímco se naši žáci pohybují ve virtuální realitě, vyučující a ostatní žáci ve třídě mohou sledovat na tabuli přesně to, co žáci vidí a prožívají. Umožňuje nám to jim pomáhat a rychle reagovat na nečekané situace.

Určitě budeme v těchto lekcích pokračovat i v dalších předmětech, aby si tuto zábavnou formu osvojování nových znalostí vyzkoušeli všichni žáci.